Sokan úgy gondolják, hogy a keresőoptimalizálás kimerül a megfelelő kulcsszavak használatában.
Ez azonban tévedés, hiszen a SEO ennél jóval összetettebb dolog. Azt is mondhatnánk, hogy mára már külön tudományágnak tekinthető.
Éppen ezért a keresőoptimalizálásnak a felszín alatti, felhasználók számára láthatatlan adatok legalább annyira lényegesek, mint a megfelelő kulcsszavazás, vagy a tökéletes, jogtiszta illusztrációk használata.
Most megmutatjuk neked azt, mik is pontosan a meta adatok, miért fontosak aSEO szempontjából, és miért nélkülözhetetlen, hogy te is használd őket weboldalad tartalmainak létrehozása során!
Mik azok a meta adatok?
Meta adatoknak vagy meta címkéknek (meta tag) azokat a keresőoptimalizálás szempontjából nélkülözhetetlen információkat nevezzük, melyekkel a látogatók nem találkoznak közvetlenül a weboldaladon.
Olyan szövegrészletek, melyek egy weboldal tartalmát jellemzik, azonban kizárólag a tartalom látható részében, a forráskódban jelennek meg.
Azaz a meta adatokat nem a látogatóknak, hanem a böngészőknek és a keresőmotoroknak szánod.
Annak érdekében, hogy hatékonyabba tudják feltérképezni a webhelyed, ezáltal pedig jobb helyezéseket érhess el a találati listákon.
Ezzel pedig már azt a kérdést is megválaszoltuk, hogy miért fontos a meta adatok használata.
Azért, mert ha egyáltalán nem, vagy épp nem megfelelően alkalmazod őket, abban az esetben megnehezíted a Google munkáját.
Így persze nem a keresővel, hanem magaddal fogsz kiszúrni, ugyanis a rosszabb helyezésnek köszönhetően jóval kevesebb látogató fog organikus találatok alapján honlapodra érkezni.
Milyen fajta meta adatok léteznek?
A meta adatoknak több típusa is van, éppen ezért ezek közül most csak a legfontosabbat emelnénk ki.
Elsőként a meta címet, azaz a meta title-t, mely keresőoptimalizálás szempontjából az egyik legfontosabb információ.
A meta title a felhasználó számára is látható, a böngésző fülön megjelenő cím, mely egyfajta alcímként is felfogható.
Eltér az adott tartalom főcímétől, és célja, hogy több információt szolgáltasson a keresőmotorok és a felhasználók számára egyaránt.
A következő, fontos típus az úgynevezett meta leírás, azaz meta description. A meta description a keresési találatok alatt megjelenő, rövid szöveg, mely segíti az adott webhely organikus elérését azáltal, hogy átkattintásra készteti a felhasználókat.
Fontos azonban tudni, hogy a Google az előre megírt meta leírások közül csak azokat veszi figyelembe, melyek tartalmi szempontból relevánsak és a formai követelményeknek egyaránt megfelelnek.
Ellenkező esetben a keresőmotor a tartalomból saját magának generál megjeleníthető meta descriptiont.
Mik azok a meta robotok?
A meta adatok kapcsán gyakran hallani a meta robotokról. Ezek olyan attribútumok, melyek segítségével megszabhatod a keresők számára azt, hogy hogyan kezeljék a honlapodat.
Indexelhetik-e az oldal tartalmát, követhetik-e a rajta szereplő hivatkozásokat más oldalakra, akár saját webhelyeden belül, akár más honlapokra.
Abban az esetben tehát, ha jól használod őket, sikeresen elrejtheted oldalad a Google elől, vagy épp ellenkezőleg: elérheted azt, hogy a nagy keresők jóval hatékonyabban indexálják és a lehető leginkább látható legyen a nagyközönség számára.
A tökéletes eredmény elérése érdekében természetesen jól optimalizált tartalmakra, valamint a különböző meta adatok megfelelő használatára is szükséged lesz.
Amiben pedig egy tapasztalt tartalomgyártó, vagy épp egy szakképzett SEO-guru is segítségedre lehet.