Gyárthat-e működőképes tartalmat a mesterséges intelligencia?
Az elmúlt időszakban egyre népszerűbbé váltak az olyan, mesterséges intelligencián alapuló megoldások, amelyek néhány kulcsszó megadásával képesek arra, hogy egyedi tartalmat generáljanak.
És habár a technológia még gyerekcipőben jár, a vizuális megjelenítés terén már így is túlszárnyalta a mesterséges intelligenciával kapcsolatos, néhány évvel ezelőtti elképzeléseinket.
De vajon képes lehet-e egy algoritmus arra, hogy százszázalékban helyettesítse a tartalomgyártókat, és a megfelelő források birtokában élvezhető tartalmat állítson elő néhány kattintás után?
Ha igen, érdemes-e weboldal-tulajdonosként erre a megoldásra támaszkodnunk? Ebben a bejegyzésben ennek a témának fogunk utána járni.
Mit értünk pontosan mesterséges intelligencia alatt?
A mesterséges intelligencia fogalma többféleképpen is értelmezhető, jelen esetben azonban a legegyszerűbb meghatározásra hagyatkozunk.
Eszerint mesterséges intelligenciának egy gép, program vagy mesterségesen létrehozott tudat által megnyilvánuló intelligenciát nevezhetünk.
Az ilyen módon létrehozott tárgy egyrészt képes lehet egy természetes intelligenciával rendelkező élőlényhez hasonlóan viselkedni, másrészt humán beavatkozás nélkül is reagálhat bizonyos környezeti behatásokra, azaz automatizálható, harmadrészt pedig képes bizonyos viselkedési minták elsajátítására, azaz a gépi tanulásra.
És habár a napjainkban használt mesterséges intelligencia még messze nem érte el a tudományos-fantasztikus filmekből ismert szuperrobotok szintjét, az élet egyre több területén találkozhatunk bizonyos automatizált megoldásokkal, amelyek legfőbb feladata, hogy egyszerűbbé tegyék a felhasználók mindennapjait.
Mesterséges intelligencia a webfejlesztés terén
A mesterséges intelligencia a webdesignerek és programozók számára már régóta nem ismeretlen fogalom, a felhasználók azonban sokszor meglepődnek azon, hogy az MI által kínált lehetőségeket gyakran ők is naponta használják. Elég például az olyan megoldásokra gondolni, mint a néhány éve igencsak felkapott chatbotok.
A chatbotok sok esetben egy előre létrehozott adatbázisból dolgoznak, és kifejezetten a gyakran ismétlődő kérdések megválaszolására használják őket a cégek annak érdekében, hogy csökkentsék az ügyfélszolgálat üzemeltetésével kapcsolatos költségeiket.
A komplex beszélgetőrobotok azonban már gépi tanulásra is képesek, és válaszaik közé beépítik azokat a frázisokat, amelyeket az emberekkel történő interakciók során tanultak.
Tartalomgyártás mesterséges intelligencia használatával: lehetséges?
Napjainkban már olyan algoritmusok is léteznek, amelyek a gépi tanulás által kínált lehetőségeket a tartalomgyártás terén használják fel.
Sokak számára ismerősek lehetnek például a kulcsszavakból képeket generáló applikációk, amelyek szintén ezen az elven működnek. De bizonyos alkalmazások akár a szöveges tartalom létrehozását is lehetővé teszik.
A kérdés persze az, hogy érdemes lehet-e ezeket annak érdekében használnunk, hogy saját weboldalunkat tartalommal töltsük fel.
A válasz pedig egyértelműen az, hogy nem. Ennek oka, hogy a mesterséges intelligencia által generált tartalom általában szigorúan SEO szempontokra támaszkodik, és a megfelelő formázás, valamint a kulcsszavak elfogadható elhelyezése mellett sok hozzáadott értéket nem kínál.
Azt is mondhatnánk, hogy az ilyen módon létrehozott kontent egyelőre emberi fogyasztásra alkalmatlan.
Éppen ezért a mesterséges intelligencia által generált tartalmak használatát a nagy keresőmotorok sem támogatják.
A Google például súlyos hátrányban részesítheti azokat a weboldalakat, ami jól kulcsszavazott, ám a felhasználók számára értelmetlen kontenttel szeretnének a találati listák élére törni.
Éppen ezért fontos, hogy az egyszerű kibúvók helyett inkább a minőségi tartalomgyártásra koncentráljunk, az általunk publikált anyagokat pedig ne kizárólag keresőoptimalizálási szempontból csiszoljuk tökéletesre.