A linképítés hatalma: ezért fontosak a honlapodra mutató hivatkozások

Egy weboldal sikere sok dolgon múlhat, ám az egyik legfontosabb ezek közül a keresőoptimalizálás.

A jó SEO egyik alapköve pedig nem más, mint a linképítés. Az ugyanis, hogy milyen minőségű hivatkozásokat használsz honlapodon, és hogy rád milyen egyéb weboldalak hivatkoznak, nagyban meghatározhatja, hogyan tekintenek rád a nagy keresőmotorok.

Most bemutatjuk azt, mit is jelent pontosan a linképítés, miért fontos odafigyelned a hivatkozások minőségére, és hogyan kerülheted el a rossz minőségű, káros linkek használatát saját honlapodon.

Mit jelent a linképítés?

A linképítés a SEO egyik fontos eszköze. A weboldaladon kívül zajló, úgynevezett „off-page” SEO tevékenység.

A linképítés során a weboldaladra mutató, külső hivatkozások kerülnek létrehozásra, két fő célből.

Az első egyértelmű és evidens: a honlapra mutató külső linkek segítenek nagyobb forgalmat generálni.

Míg a másik már egy kicsit összetettebb: a keresőmotorok a weboldalak rangsorolása során sok egyéb tényező mellett azt is figyelembe veszik, hogy az adott webhelyre hány más weboldalról, milyen minőségben mutat hivatkozás.

Minél több, jó minőségű link mutat a honlapunkra, az annál relevánsabbnak minősül szakmai szempontból.

Ennek köszönhetően pedig a Google és más nagy keresőmotorok is előnyben részesítik abban az esetben, ha a felhasználók rákeresnek egy adott kulcsszóra vagy kifejezésre.

Milyen egy minőségi hivatkozás?

A linképítés során a legfontosabb, hogy ne a hivatkozások mennyiségére, hanem azok minőségére koncentráljunk. Fontos tehát tisztáznunk, hogy mitől is lesz egy hivatkozás jobb minőségű egy másiknál.

Egy külső link akkor nevezhető jó minőségűnek, ha tartalmi szempontból releváns oldalról mutat a honlapunkra.

Olyan webhelyről kell tehát származnia, amelynek tartalma bizonyos fokig megegyezik saját oldalunk tartalmával. minél elismertebb és megbízhatóbb az adott oldal, annál nagyobb értéket képvisel a hivatkozás.

Fontos tehát, hogy a tudatos linképítés során arra törekedjünk, hogy weboldalunkra minőségi tartalmat biztosító, nagy látogatószámú webhelyek hivatkozzanak, illetve mi magunk is megbízható hivatkozásokat használjunk az általunk publikált tartalmakban.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a Google találati listáin leginkább azok az oldalak teljesítenek kiemelkedően, amelyekre sok, szakmai szempontból releváns webhely hivatkozik.

A leggyengébb teljesítményt pedig általában azok produkálják, melyekre csak a láblécben elhelyezett hivatkozások vagy kifejezetten linképítési célból elhelyezett navigációs linkek mutatnak.

Hogyan szerezhet egy weboldal hiteles hivatkozásokat?

Hogyan szerezhet egy weboldal hiteles hivatkozásokat?

Ha szeretnénk belevágni a hatékony linképítésbe, erre több lehetőségünk is van.

A legkézenfekvőbb megoldást természetesen a szakmai szempontból releváns kapcsolatépítés jelenti. Egy vállalkozás megegyezhet például ügyfeleivel, partnereivel és beszállítóival is azzal kapcsolatban, hogy egymást segítsék a linképítés terén.

Érdemes megkérni mindenkit, akivel valamilyen formában együttműködünk, hogy tartalmaiban tegyen említést cégünkről, lehetőleg hivatkozással megtámogatva. Cserébe pedig mi is megtehetjük számára ugyanezt.

De a linképítésre a minőségi tartalomgyártás is jó megoldást jelent.

Ha ugyanis olyan, érdekes és informatív, stilisztika és keresőoptimalizálás szempontjából is jól kidolgozott bejegyzéseket publikálunk, amelyek szakmai szempontból relevánsak, arra sok más weboldal szívesen hivatkozik majd.

De hasonlóan jó megoldást jelentenek a nagy olvasótáborral rendelkező online felületeken megjelenő PR cikkek is.

Fontos azonban, hogy a kifejezetten linképítés céljából létrehozott oldalakat kerüljük.

A Google ugyanis rendkívül szigorúan veszi az úgynevezett linkfarmok tevékenységét, és az ilyen jellegű oldalakról érkező hivatkozások többet ártanak a weboldaladnak, mint amennyit használnának.