3 jel, amiről felismerjük a megbízható rendszergazdát
A „jó rendszergazda” fogalma alapvetően mindenkinek mást jelent.
A valódi szakember legyen mindig naprakész. Legyen mindig elérhető. Mindig, minden kérdésünkre tudja a megfelelő választ. Ezek az elvárások sok esetben nehezen teljesíthetők, azonban vannak olyan kompetenciák, melyek egy igazán jó rendszergazdánál az „alapfelszereltség” részei.
Mindig naprakész szakmai tudás
A rendszergazda legfőbb erénye a tudásában és annak naprakészségében rejlik. A végzettség és a szakirodalom ismerete fontos, csakúgy, mint a szakmai tapasztalat és a munkakörében szerzett gyakorlati tudás is. Azonban egy olyan dinamikusan fejlődő iparágban, mint az informatika, alapvető elvárás, hogy az ember lépést tudjon tartani a folyamatosan fejlődő új technológiákkal és az állandóan változó szakmai trendekkel.
(Hozzátennénk, hogy az egyetemi képzések felépítésükből adódóan nem tudják azonnal lekövetni a szakmai változásokat, ezért az informatikai képzéseken hatalmas a képzések befejezetlenül hagyása: a pályakezdő pár félévben megszerzi az alapokat, majd eljön az a pont, amikor az egyetemnél értékesebb a piaci tapasztalat, ezért inkább a piacról tanul. A naprakész szakmai tudást ne a diplomán keressük, hanem teszteljük le az informatikust pl. egy próbafeladattal.)
Az igazán jó rendszergazda tehát képes felvenni a szakma ritmusát, tartani az iramot, és ha teheti, mindig a tegnap problémái előtt jár egy lépéssel.
Proaktivitás
Az igazán jó rendszergazda nem csupán abban az esetben csillogtatja meg szakmai tudását, ha épp valami fennakadás történik a céges hálózaton belül. Megpróbál mindig egy lépéssel ezek előtt a problémák előtt járni és a lehetséges hibákat már azelőtt elhárítani, hogy komolyabb bajt okozhatnának a rendszerben.
Egy nyugodt napon sem ül karba tett kézzel, hanem mindig azon munkálkodik, hogy az informatikai háttér stabilan és megbízhatóan üzemeljen.
Jó kommunikációs képesség
A rendszergazdákkal kapcsolatban sokakban él az a sztereotip kép, hogy zárkózott, kizárólag szakmájuknak élő emberek. Ezzel szemben az ideális rendszergazda az, aki ennek épp az ellentéte. Gondoljunk csak bele: egy olyan szakemberről beszélünk, aki egy vállalatnál nagyon fontos szerepet tölt be, ebből adódóan sok emberrel kell, hogy együtt dolgozzon. A hatékony munka érdekében elkerülhetetlenek a hatékony kommunikációs technikák, az ügyfélközpontú szemlélet elsajátítása és alkalmazása.
A jó rendszergazda tehát otthon van a szakmájában, nem zárkózik el az újdonságoktól, felvillanyozzák a kihívások, és alapvetően elmondható róla, hogy amikor szükség van rá, az ügyfél rendelkezésére áll.
A cégünk által kínált rendszergazda-szolgáltatások igénybevétele esetén az Ön cége is biztos lehet abban, hogy kizárólag a legjobb, a szakma iránt elkötelezett és tapasztalt szakemberek tartják majd kézben informatikai szükségleteit.