3 jel, amiről felismerjük a megbízható rendszergazdát

A „jó rendszergazda” fogalma alapvetően mindenkinek mást jelent.

A valódi szakember legyen mindig naprakész. Legyen mindig elérhető. Mindig, minden kérdésünkre tudja a megfelelő választ. Ezek az elvárások sok esetben nehezen teljesíthetők, azonban vannak olyan kompetenciák, melyek egy igazán jó rendszergazdánál az „alapfelszereltség” részei.

Mindig naprakész szakmai tudás

A rendszergazda legfőbb erénye a tudásában és annak naprakészségében rejlik. A végzettség és a szakirodalom ismerete fontos, csakúgy, mint a szakmai tapasztalat és a munkakörében szerzett gyakorlati tudás is. Azonban egy olyan dinamikusan fejlődő iparágban, mint az informatika, alapvető elvárás, hogy az ember lépést tudjon tartani a folyamatosan fejlődő új technológiákkal és az állandóan változó szakmai trendekkel.

(Hozzátennénk, hogy az egyetemi képzések felépítésükből adódóan nem tudják azonnal lekövetni a szakmai változásokat, ezért az informatikai képzéseken hatalmas a képzések befejezetlenül hagyása: a pályakezdő pár félévben megszerzi az alapokat, majd eljön az a pont, amikor az egyetemnél értékesebb a piaci tapasztalat, ezért inkább a piacról tanul. A naprakész szakmai tudást ne a diplomán keressük, hanem teszteljük le az informatikust pl. egy próbafeladattal.)

Az igazán jó rendszergazda tehát képes felvenni a szakma ritmusát, tartani az iramot, és ha teheti, mindig a tegnap problémái előtt jár egy lépéssel.

Proaktivitás

Az igazán jó rendszergazda nem csupán abban az esetben csillogtatja meg szakmai tudását, ha épp valami fennakadás történik a céges hálózaton belül. Megpróbál mindig egy lépéssel ezek előtt a problémák előtt járni és a lehetséges hibákat már azelőtt elhárítani, hogy komolyabb bajt okozhatnának a rendszerben.

Egy nyugodt napon sem ül karba tett kézzel, hanem mindig azon munkálkodik, hogy az informatikai háttér stabilan és megbízhatóan üzemeljen.

Jó kommunikációs képesség

A rendszergazdákkal kapcsolatban sokakban él az a sztereotip kép, hogy zárkózott, kizárólag szakmájuknak élő emberek. Ezzel szemben az ideális rendszergazda az, aki ennek épp az ellentéte. Gondoljunk csak bele: egy olyan szakemberről beszélünk, aki egy vállalatnál nagyon fontos szerepet tölt be, ebből adódóan sok emberrel kell, hogy együtt dolgozzon. A hatékony munka érdekében elkerülhetetlenek a hatékony kommunikációs technikák, az ügyfélközpontú szemlélet elsajátítása és alkalmazása.

A jó rendszergazda tehát otthon van a szakmájában, nem zárkózik el az újdonságoktól, felvillanyozzák a kihívások, és alapvetően elmondható róla, hogy amikor szükség van rá, az ügyfél rendelkezésére áll.

A cégünk által kínált rendszergazda-szolgáltatások igénybevétele esetén az Ön cége is biztos lehet abban, hogy kizárólag a legjobb, a szakma iránt elkötelezett és tapasztalt szakemberek tartják majd kézben informatikai szükségleteit.

Feliratkoztál már hírlevelünkre?

Miért éri meg ez neked?
Elsőként értesülhetsz, minden akciónkról, vedd igénybe kizárólagos kedvezményeinket,
olvass érdekes és izgalmas híreket, technikai újdonságokat, praktikus IT ötleteket, amivel segítjük mindennapjaid.