3 dolog, ami nem hiányozhat egy jó landing oldalról
A landing oldal fontos marketingeszköz. Legfőbb célja, hogy a leadet és konverziót generáljon, azaz, hogy a látogatók a CTA gombokra kattintva feliratkozzanak, érdeklődjenek, vásároljanak nálad.
Az igazán jó landing figyelemfelkeltő és meggyőző kell, hogy legyen. Máskülönben nem képes beteljesíteni a feladatát.
De mik azok a dolgok, melyek az ütős CTA-kon kívül is segíthetnek ebben? Most megmutatjuk neked azt, mik azok az apróságok, melyek nélkül egy igazán sikeres landing page nem létezhet.
A landing lelke: figyelemfelkeltő cím és ötletes alcímek
Egy landing oldal címe az az elem, ahol minden elkezdődik. Ezen akad meg először a látogatók szeme, és sokszor ezen áll vagy bukik egy sikeres üzlet.
Ha ugyanis a cím önmagában nem elég meggyőző, biztos lehetsz abban, hogy a látogatók nem fognak időt szánni arra, hogy a teljes oldal tartalmát átolvassák.
És hogy milyen is a jó főcím? Rövid és tömör, mégis frappáns és beszédes.
Egyetlen sorban összesűrít szinte minden pozitívumot, amit termékedről, márkádról, ajánlatodról tudni érdemes. Azt is mondhatnánk, hogy a cím az értékajánlat lényegre törő, zanzásított változata.
De hasonló a helyzet az alcímek esetében is.
Ezek feladata ugyanis, hogy végigvezessék a látogató szemét a teljes tartalmon, egészen a cselekvésig.
Segítenek abban, hogy megerősítsd az elköteleződést és a korábban bizonytalan, szkeptikus bámészkodó is megabiztosan kattintson a CTA gombra, miután átböngészte a tartalmat.
Őszinte és lényegre törő tartalom
A címsorok szerepe leginkább az, hogy bevonzzák a látogatogatókat és segítsenek fenntartani a figyelmüket.
Ez azonban mit sem ér abban az esetben, ha a landing oldaladon található tartalommal nem tudod meggyőzni őket. A hangzatosan csengő marketing bullshit pedig önmagában még nem minden.
Fontos, hogy az ajánlatod közérthető, lényegre törő, nem utolsósorban pedig őszinte is legyen.
Az alcímek alatt olvasható magyarázó blokkok lényege, hogy megmutassák az általad kínált termék vagy szolgáltatás valódi értékét.
Hogy megmutassák azt, miért te jelented a lehető legjobb választást a piacon. Ha hangzatos körmondatokba burkolt semmivel, vagy épp hazugságokkal próbálod megvenni az érdeklődőket, az bizony többet ártasz az üzletnek, mint amit használ.
Az emberek ugyanis nem szeretik, ha átverik őket. Az őszinteség és a közérthetőség ellenben segít a hatékony bizalomépítésben, ami a hosszútávú ügyfélkapcsolatok egyik legfontosabb alappillérét jelenti.
A látványt sem szabad elhanyagolni
Gyakran találkoztunk már azzal, hogy egy landing annak ellenére sem teljesít jól, hogy alapvetően értéket kínál. Mi lehet ennek az oka?
Legfőképp az, hogy a megjelenését tekintve nem képes megugrani azt a színvonalat, melyet a célközönség többsége vele szemben állított fel.
Éppen ezért az igazán jó landing tervezése minden esetben letisztult, átlátható és ízléses. Amennyire lehet, egyszerre igazodik az adott vállalkozás arculatához és az aktuális trendekhez is. Mindezek mellett pedig alapvető elemét jelentik a jó minőségű, figyelemfelkeltő képek vagy videók.
Ez fontos, hiszen a vizuális tartalom nagy úr.
Agyunk sokkal hamarabb képes befogadni és feldolgozni az írott szónál, ezáltal a landingen található képek és animációk azonnali impulzusként érik a felhasználókat. Meghatározva ezzel azt, hogy együttműködjenek-e veled.
Ha szeretnéd, hogy landing oldalat összességében pozitív hatást keltsen, fontos a jó minőségű, jogtiszta vizuális kontent alkalmazása.
Az illusztrációkon pedig érdemes a tárgyak mellett embereket is szerepeltetned, ez ugyanis segít abban, hogy a felhasználók egyszerűbben azonosulhassanak a márkáddal és már az első pillanattól kezdve nagyobb bizalmat szavazzanak neked.