Ezért fontos a biztonságos céges levelezés
A levéltitok szent és sérthetetlen. Olyannyira, hogy megsértése a büntetőjogban a szabadság és emberi méltóság elleni bűncselekménynek számít.
Éppen ezért senki sem gondolná, hogy postai úton érkező leveleinkbe bárki bele merne pillantani. De mi a helyzet az elektronikus levelezéssel?
Sajnos rengeteg cég használ olyan – főként ingyenes – megoldásokat a hivatalos levelezés lebonyolítására, melyek kevésbé megbízhatóak, és akár fontos adatokat, kényes levéltitkokat is könnyen veszélybe sodorhatnak.
Ebben a bejegyzésben megmutatjuk azt, miért nem szabad virtuális leveleinket egy megbízhatatlan postásra bízni, és miért fontos, hogy a céges levelezést kizárólag folyamatosan ellenőrzés alatt tartott szervereken keresztül intézzük.
Több spam, több adathalász kísérlet: az ingyenes levelezés legfőbb hátrányai
Hazánkban rengeteg mikro- és kisvállalkozás gondolja úgy, hogy a céges levelezés bonyolításához nincs szükség saját megoldásra. Épp elég, ha regisztrálnak egy ingyenes fiókot a kedvelt levelezőalkalmazások bármelyikén, és a probléma már meg is van oldva. Ráadásul ilyen módon rengeteget spóroltak is.
Sajnos azonban egy dologról megfeledkeznek. Mégpedig arról, hogy a hivatalos levelek rengeteg olyan adatot tartalmaznak, melyek magasfokú védelmet igényelnek.
Egy nem megfelelő védelmet élvező postafiókon keresztül így mind a vállalkozás, mind pedig annak dolgozói, illetve ügyfelei veszélybe kerülnek, hiszen a szenzitív adatokhoz akár illetéktelenek is hozzáférhetnek.
A legismertebb levelezőalkalmazások ugyanis nemcsak azok körében népszerűek, akik egyszerű és olcsó megoldást keresnek mindennapos levelezésük lebonyolítására.
Sajnos a kiberbűnözők is rajtuk tartják a szemüket, amit jól igazol a rengeteg spam, valamint adathalász e-mail, mellyel egy ingyenes postafiókban találkozhatunk.
A Google például naponta több mint 100 millió adathalász üzenetet blokkol, ami hatalmas szám. Sok azonban átcsúszik a szűrőn, és a felhasználók virtuális postaládájában landol, ahol könnyen képes hatalmas problémát okozni.
Arról már nem is beszélve, hogy az ingyenes levelezőfiókok esetében nem ritka az adatszivárgás problémája sem.
Nyilván sokan emlékeznek arra az esetre, amikor egy hackercsoport akciójának köszönhetően több mint 5 millió Gmail felhasználó szenzitív adatai kerültek nyilvánosságra.
Ilyenkor pedig elég belegondolni a következőbe: mi lenne, ha ezen a listán az én cégem fiókjai is szerepelnének?
Ez pedig egyáltalán nem lehetetlen. Sőt, olyan probléma, mely világszerte rengeteg vállalkozást érint, és hazánkban is jócskán akadnak áldozatai.
Mit tehetünk, ha nem szeretnénk, hogy céges levelezésünk közkinccsé váljon?
Amennyiben szeretnénk elkerülni, hogy személyes adataink veszélybe kerüljenek, az egyik legfontosabb dolog, hogy kerüljük az ingyenes levelezőrendszerek használatát.
Nem feltétlenül azért, mert ezek százszázalékban megbízhatatlanok lennének, csupán azért, mert a esetükben kiberbűnözők sokkal nagyobb figyelmet fordítanak a biztonsági kiskapuk kihasználására.
Elég lehet egy frissítési hiba, és máris kész a baj. Jelszavaink könnyen kikerülhetnek a netre, innen pedig már csak egy lépés az, hogy dolgozóink és ügyfeleink szenzitív adatai is veszélybe kerüljenek.
Éppen ezért kiemelten fontos, hogy céges levelezésünket a lehető legnagyobb biztonságban tudjuk.
Ennek érdekében érdemes egy olyan, megbízható szolgáltató levelezési szolgáltatását választanunk, aki képes garantálni azt, hogy üzleti és irodai levelezésünket a lehető legmagasabb biztonsági elvárásoknak megfelelően kezeli.
Olyat, amely ráadásul saját vagy céges domain névvel ellátott, egyedi e-mail postafiókot is biztosít, ami jóval megbízhatóbb és hitelesebb színben tünteti fel vállalkozásodat, mint az ingyenes e-mail tárhelyek által alkalmazott domainek.