Bérelhető áruház vagy saját webshop? Melyik a jobb megoldás?
Napjainkban egyszerűbb feladat belevágni az e-kereskedelembe, mint korábban valaha. Azok, akik webshopot szeretnének indítani, egyre több felületen tehetik ezt meg. Választhatnak kulcsrakész, bérelhető megoldásokat, de akár saját, egyedi virtuális üzletüket is könnyen elkészíthetik
Érdemes azonban jól megfontolni a döntést. Az, hogy melyik megoldást választjuk, kritikus jelentőségű lehet.
Ebben a bejegyzésben bemutatjuk az egyszerű, kulcsrakész megoldások és az egyedi tervezésű webshopok közti, lényeges különbségeket, és megtudhatod azt is, hogy a te vállalkozásodnak melyik megoldást érdemes választania.
Saját üzlet a Facebook felületén: működőképes lehet?
Napjainkban már általános dolognak számít a kisvállalkozások körében, hogy saját weboldal helyett csak egy Facebook oldallal vannak jelen a neten. De mi a helyzet abban az esetben, ha ezek a cégek a felületen értékesíteni is szeretnék termékeiket? Van erre lehetőségük?
Nos, a válasz az, hogy igen is, meg nem is. A Facebookon történő értékesítés ugyanis egy vállalkozásra meglehetősen bonyolult folyamat, és az üzleti oldalt sem lehet klasszikus, webáruházhoz hasonló felületté alakítani.
Ettől függetlenül, ha valaki szeretné a termékeit a közösségi oldalon árulni nem lehetetlen. A kérdés csupán az, hogy megéri-e.
Nos, nem igazán. Egyrészt azért, mert a vásárlóknak minden esetben rendelkezniük kell egy saját Facebook profillal. Másrészt pedig azért, mert a vásárlás érdekében direkt üzenetben kell felvenniük a kapcsolatot az eladóval.
Ez a fizetés és a számlázás folyamatát egyaránt bonyolulttá teszi, másrészről pedig nem biztosítja a gyors, egyszerű közvetlen kontakt nélküli vásárlást, amire a legegyszerűbb webshop felülete is képes. Éppen ezért a Facebookos értékesítést legjobb esetben is csak afféle harmadrangú kiegészítő lehetőségként tudjuk ajánlani.
Egyszerű és nagyszerű a bérelhető webáruház. Vagy mégsem?
Az elmúlt néhány évben rengeteg olyan szolgáltató jelent meg, akik fő profilja, hogy kulcsrakész webáruházat kínálnak azok számára, akik nem tudnak vagy nem szeretnének webshop fejlesztésével foglalkozni.
Ezek a megoldások egyszerű és hatékony, részben személyre szabható alternatívát jelentenek, és az egyszerű fizetési és számlázási lehetőségek miatt egyre többen használják őket.
Sok rosszat nem is lehet elmondani róluk, bizonyos hátrányokkal azonban továbbra is rendelkeznek az egyedi webshopokkal szemben. Az egyik, hogy a legtöbb ilye megoldás csak minimális teret enged a fantáziának, és kevésbé személyre szabható, mint egy egyedi tervezésű felület. A másik, hogy sok esetben a korlátlan termékfeltöltésért és egyéb, prémium szolgáltatásokért fizetni kell.
Ez azt jelenti, hogy a kulcsrakész webshopok leginkább az olyan kisvállalkozások számára jelentenek jó megoldást, akik szeretnének betörni a piacra, azonban egyelőre nincs arra pénzük vagy idejük, hogy saját, egyedi megoldással álljanak elő.
Egy egyedi tervezésű webshop segítségével megnyílik a lehetőségek tárháza
Természetesen a legnagyobb kreatív szabadságot és a legtöbb lehetőséget a saját tervezésű, egyedi webáruházak tartogatják. Sokan azért határolódnak el ettől a megoldástól, mert úgy gondolják, egy egyedi webshop fejlesztése sokba kerül, a fenntartása pedig túlságosan sok időt vesz igénybe. Ez azonban nem feltétlenül igaz.
Napjainkban már minimális költségvetésből (akár teljesen ingyen is) létrehozhatjuk saját webshopunkat, amihez nem lesz másra szükségünk, mint egy jól működő CMS rendszerre.
A WordPress felhasználóknak elég például telepíteniük a WooCommerce nevű plugint, melynek segítségével programozói tudás nélkül is nekiállhatnak saját, egyedi online áruházuk felépítésébe.
A sikerhez pedig nincs szükség másra, csak némi kreativitásra, egy kis időre és egy stabil tárhelyre, ami lehetővé teszi azt, hogy az üzlet a virtuális térben mindig biztonságosan és stabilan elérhető legyen!