Átveheti-e a hatalmat a mesterséges intelligencia által írt tartalom?
A weboldal-tulajdonosok nyilván tudják, hogy a tartalomgyártás fontos feladat. Éppen ezért próbálkoznak egyre többen automatizálni ezt és fordulnak a mesterséges intelligencia elemeihez.
Minél gyakrabban frissül egy oldal, annál nagyobb eséllyel végez ugyanis jó helyen a Google keresőjének találatim listáin.
Sokaknak azonban problémát jelenthet az, hogy rendszeresen új, célközönségük számára releváns kontenttel jelentkezzenek, éppen ezért igyekeznek minden lehetőséget kihasználni, amely megkönnyítheti feladatukat.
Egyre elterjedtebbnek számít például a mesterséges intelligencia által írt vagy más nyelvről fordított tartalom alkalmazása.
Amely elsőre talán jó ötletnek tűnhet, azonban érdemes tudni, hogy több problémát is felvet.
Ebben a bejegyzésben megmutatjuk azt, miért érdemes tartózkodni a mesterséges intelligencián alapuló applikációktól.
Abban az esetben, ha kontentre van szükségünk, és miért érdemes inkább a tartalomgyártás jól bevált, hagyományos formái mellett maradnunk.
Mesterséges intelligencia: miért nem kedveli a Google?
Manapság egyre fejlettebb applikációkkal találkozhatunk, amelyek a gépi tanulás segítségével rengeteg feladatra képesek.
Gondoljunk csak az irányított kommunikációt folytató chatbotokra, melyek néhány évvel ezelőtt hatalmas sikernek számítottak az online marketing világában.
Ennek tükrében talán már nem meglepő, hogy olyan megoldásokkal is találkozhatunk, amelyek a mesterséges intelligenciát arra használják.
Ezzel segítenek megkönnyíteni számunkra a mindennapi tartalomgyártás feladatát.
Ami persze remekül hangzik, hiszen sokaknak komoly kihívást jelenthet az üzlettel kapcsolatos teendők mellett az írással, a fotózással vagy a videózással is foglalkozni.
Érdemes azonban tudni, hogy az automatikusan létrehozott tartalom egyáltalán nem jó megoldás.
Abban az esetben ugyanis, ha a Google webspam algoritmusa felismeri az ilyen módon készült kontentet, azonnal spamnek nyilvánítja azt, és büntetéssel sújtja a publikáló weboldalt.
Ennek legfőbb oka, hogy a mesterséges intelligencia, legyen az bármennyire is fejlett, még nem képes olyan minőségű szövegek létrehozására.
Olyan minőségűekre, amelyek gond nélkül és zavartalanul olvashatók lennének a felhasználók számára.
Arról nem beszélve, hogy tartalmilag is erősen megkérdőjelezhetők, hiszen egy automatikusan létrehozott szöveg esetében a források ellenőrzése és kritikája is erős kívánnivalót hagy maga után.
Mi a helyzet a fordítással?
Többször találkoztunk már olyan weboldalakkal is, melyek a nagyobb elérés érdekében egy eredetileg idegen nyelven íródott tartalmat fordítanak le magyar nyelvűre.
Azonban ahelyett, hogy ezt szakszerűen, fordító segítségével tennék, egyszerűen csak egy olyan, gépi tanulás elvén működő applikáció segítségével teszi, mint a Google fordítóalkalmazása.
És habár ezek az appok az elmúlt években egyre jobban teljesítenek, fontos tudni, hogy tökéletes minőségű szöveg megalkotására továbbra sem képesek.
Végeredményben tehát egy tört magyarságú, nehezen olvasható, sokszor pedig nehezen is értelmezhető szöveget kapunk végeredményképp.
Szinte biztos, hogy a Google webspam nagyon határozottan sorolja majd a kéretlen tartalom kategóriába.
Arról nem is beszélve, hogy ha nem saját szöveg fordításával kísérletezünk, az plágiumnak is minősül és szerzői jogi követeléseket, problémákat vonhat maga után.
Ha lehet, kerüljük a megúszós tartalomgyártást
Összességében elmondható az, hogy habár a gépi tanuláson alapuló technológiák az elmúlt évek során rengeteget fejlődtek, a mesterséges intelligencia továbbra sem képes arra, hogy a kreatív ember munkát helyettesítse.
A tartalomgyártóknak tehát továbbra sem kell attól félniük, hogy a robotok elveszik a munkájukat.
A weboldal-tulajdonosok pedig jobb, ha odafigyelnek erre, mert a minimális pénz- és időspórolással járó megoldások könnyedén vezethetnek büntetésekhez.
Ezek mellett a Google keresőjében kivívott, előkelő hely azonnali elvesztéséhez is.