3+1 tipp a jól keresőoptimalizált tartalom létrehozásához
A folyamatos SEO egy sikeres weboldal szempontjából legalább annyira fontos, mint a jó design vagy a tökéletes tárhely. Az a tény, hogy a honlapod keresőoptimalizált masszív versenyelőnyben fog téged részesíteni a konkurenciáiddal szemben.
A keresőoptimalizálási szempontból jól felépített tartalom ugyanis rengeteg látogatót vonz, ami megannyi konverziót és potenciális vásárlást jelenthet számodra.
De hogyan érheted el, hogy posztjaidat a Google előnyben részesítse? Ebben a cikkben hoztunk neked pár tippet, amik segítségével 2021-ben is olyan szöveges tartalmakat készíthetsz, melyet a keresőmotorok egyszerűen imádni fognak!
Használd ki a címsorokban rejlő lehetőségeket
A blogbejegyzések alcímei segítenek a Google robotjainak abban, hogy megértsék és hatékonyabban térképezzék fel az adott blogbejegyzéseid tartalmát.
Minél hatékonyabban használod tehát a releváns kulcsszavakat a cikkek címsoraiban, annál nagyobb az esélyed arra, hogy jobb rangsorolásban részesülj.
Gondolj úgy a Google robotjaira, mint azokra az olvasókra, akik csak végigfutnak egy adott cikk tartalmán.
Ha a bekezdések alcímeiből nem érthető tisztán az adott szakasz tartalma, abban az esetben a robotok nehezebben fogják értelmezni. Így a bejegyzésed nagy valószínűséggel rosszabb helyen teljesít majd a találatok közt.
Fontos tehát, hogy ügyelj az alcímekre, és a lehető legjobb SEO eredmény érdekében jól kulcszavazva építsd fel őket.
Figyelj a meta adatokra
A keresőoptimalizált honlap szempontjából nemcsak azok a kulcsszavak fontosak, melyek a tartalom látható részét képzik. A tökéletes SEO kompatibilis kontent érdekében a „láthatatlan” információkra, azaz a meta adatokra is érdemes odafigyelni.
A meta leírás az a szöveges rész, mely röviden, 120-150 karakterben foglalja össze a bejegyzésed tartalmát.
A poszt megnyitása után ez általában nem jelenik meg, kizárólag a Google felületén, ahol a címsor alatt segít a felhasználóknak eldönteni, hogy rákattintsanak-e egy adott bejegyzésre.
Éppen ezért fontos, hogy a meta leírások mindig lényegre törőek és tárgyilagosak legyenek, a meghatározott karakterszámot pedig soha ne lépjük túl megírásuk során.
Fontos továbbá, hogy egy jó meta leírás egy vagy két kulcsszót is tartalmaz, hiszen ez szinté segít a Google botjainak abban, hogy releváns találatként kínálhassa fel bejegyzéseidet a felhasználóknak.
Írj hosszabb bejegyzéseket
A hagyományos SEO szövegként már egy átlagos, 500-600 szavas poszt is jól működik abban az esetben, ha a megfelelő kulcsszavakat használja és nem feledkezik meg a linképítés szabályairól.
A Google azonban ennél is jobban szereti azokat a tartalmakat, melyek hosszabbak, ezáltal részletesebb, szakmaibb módon járnak körbe egy adott témát.
Havonta 1-2 1000-2000 szavas bejegyzés jóval többet érhet például, mint hetente két darab 300-500 szavas poszt.
Minél több adatból tudnak dolgozni ugyanis a keresőmotorok botjai, annál nagyobb az esély a jó helyezésre.
Fontos azonban az, hogy az olvasóidra is gondolj. Az embereknek ugyanis sok esetben nincs idejük végigolvasni a túlzottan hosszú cikkeket.
Éppen ezért a rövidebb bejegyzéseknek is megvan a maguk létjogosultságuk, és nem meglepő, hogy sokszor nagyobb látogatószámot képesek generálni, mint egy terjengős, rengeteg információval telezsúfolt, szakmai tartalom.
Nagyon fontos a keresőoptimalizált honlap, de az emberek még fontosabbak
Sokan esnek abba a hibába, hogy tartalmaikat kizárólag a Google és az egyéb, nagy keresőmotorok robotjainak írják.
Így végeredményképp egy olvasmányos, informatív cikk helyett egy „túlzóan kulcsszavazott”, élvezhetetlen szöveget kapnak, melyet nagyon kevesen fognak végigolvasni, megosztásokat pedig szinte egyáltalán nem generál.
Fontos tehát, hogy a SEO szempontok mellett a tartalomra és a stílusra is odafigyelj.
Elsőként mindig saját célközönségedet tartsd szem előtt, a robotok pedig legyenek a második helyen. A cél elvégre az, hogy potenciális olvasókat szerezz, konverziót és eladásokat generálj.
Ehhez pedig a Google jelenlét önmagában nem elég.
Hiteles, informatív és érdekes tartalomra lesz szükséged, mely meggyőzi az embereket arról, hogy valóban érdemes weboldaladnak, márkádnak bizalmat szavazniuk.
A megfelelő kulcsszavak megtalálásában és az optimális mennyiség beállításában pedig akár azok a hasznos eszközök is segítségedre lehetnek.
Ezekkel a technikai szoftverekkel egy korábbi bejegyzésünkben bővebben is foglalkoztunk.