Egy igazán jó landing oldal letisztult és egyszerű. Célja, hogy minél jobban konvertáljon, azaz a végigolvasása után minél többen kattintsanak a cselekvésre ösztönző gombra.
Annak érdekében azonban, ha szeretnéd, hogy saját landing oldalad igazán sok, aktív látogatóval büszkélkedhessen, akad néhány apróság, amire a felépítés során érdemes odafigyelni.
Most megmutatjuk azokat a részleteket, melyek segítenek abban, hogy egy igazán jó ötlet valóban működőképes legyen és egy landing oldal a lehető legjobb konverziós arányt nyújtsa!
Ütős címsor: a landing lelke
A landing oldal végső célja minden esetben az, hogy a látogatók elvégezzenek valamilyen cselekvést. Azt, amit mi konverzióként számolunk.
Feliratkozzanak egy hírlevélre, letöltsenek egy ingyenes e-bookot vagy épp vásároljanak. Éppen ezért fontos, hogy már az első pillanatban fel tudd kelteni az érdeklődésüket.
Jó landing tehát nem is létezhetne olyan ütős címsor nélkül, melyre a célközönség azonnal ne kapná fel a fejét.
A tökéletes címsor úgy kínál megoldást egy problémára, hogy közen kerüli az üres ígéreteket.
Nem hatásvadász, sokkal inkább kreatív és figyelemfelkeltő. Lényegre törő, harsány, mégsem tolakodó.
Ha ezt sikerül észben tartanod, akkor olyan címet adhatsz saját landing oldaladnak, ami egészen biztos, hogy bevonzza majd a látogatókat.
Jól felépített szöveg: nemcsak a stílus a fontos a landing oldalon
Igen ám, de a látogatókat nem elég bevonzani, meg is kell tartani őket.
Annak érdekében pedig, hogy eljussanak a cselekvésre ösztönző gombig, le kell kötnöd a figyelmüket.
Éppen ezért lényeges, hogy az oldal szövegezése egyrészt informatív és stílusos legyen, másrészt pedig pontos, precíz és megfelelően tagolt.
Egy landing oldal esetében rendkívül fontos az, hogy a tartalom könnyen és gyorsan áttekinthető legyen.
Éppen ezért egymástól vizuálisan jól elkülönülő, rövid bekezdésekből álló szövegblokkokra lesz szükséged.
A tartalmat nyugodtan megtámogathatod illusztrációkkal is, azonban figyelj arra, hogy a túlzottan nagy képek vagy hosszú videók ne tereljék el a fókuszt a tartalom fő céljától, a cselekvésre való ösztönzéstől.
A tökéletes CTA egy landing oldal szövegében
Végül elérkeztünk a landing talán legfontosabb eleméhez, a call-to-action gombhoz, melynek célja, hogy megadja az utolsó löketet a látogatóknak.
Ha a potenciális ügyfelek eljutnak az oldal végére, nagy eséllyel iratkoznak fel hírleveledre vagy vásárolnak tőled, ehhez azonban olyan CTA-ra lesz szükséged, ami egyrészt a szövegezését, másrészt pedig vizuális megjelenését tekintve is figyelemfelkeltő.
Fontos, hogy a cselekvésre ösztönző gomb mindig jól látható, a tartalomtól és a háttértől elkülönülő színű legyen. Szövegezése pedig legyen tiszta, őszinte és lényegre törő legyen.
Sose használj CTA esetében kétértelmű kifejezéseket, hiszen ebben az esetben könnyedén elveszítheted a látogatók bizalmát, és az egész, idáig felépített munka értelmetlenné válhat.
Ha ezekre a dolgokra odafigyelsz, a andinged már jóval nagyobb eséllyel fog új feliratkozókat, letöltőket és vásárlókat szerezni számodra, és valószínűleg a Google találati listáin is jobban teljesít majd.
A jó felépítés ugyanis az algoritmusok számára legalább annyira fontos, mint a hús-vér felhasználóknak.
Ne feledd tehát, hogy a jól megtervezett felépítés a siker egyik fontos alapköve!
Ha pedig már tudod, hogyan vágj bele saját landing oldalad felépítésébe, nincs is másra szükséged, mint egy igazán megbízható tárhelyre, mely akár a látogatók hirtelen rohamát is képes stabilan fogadni!