3 dolog, ami a legjobb weboldalt is képes tönkre tenni

Egy weboldal sikere sokszor apróságokon múlik. Néha olyan hibák riasztják el a látogatókat, amelyekről nem is gondolnánk, hogy károsak lehetnek forgalomra.

Most megmutatjuk a 3 legáltalánosabbat, amelyek egy tökéletes, minőségi tartalommal megáldott honlapot is képesek lehetnek tönkre tenni. És természetesen megmutatjuk azt, hogyan kerüld el őket saját weboldalad felépítése, fejlesztése során.

Ha egy weboldal csak nagyítóval böngészhető

Egy weboldal funkcionalitása szempontjából két dolog rendkívül fontos: a tipográfia és az interaktív elemek.

Ezek garantálják ugyanis a navigáció és az olvashatóság gördülékenységét, így, ha nem megfelelően használjuk őket, az egyértelműen a felhasználói élmény csorbulásához vezet.

A túlságosan apró gombok, kisméretű betűvel szedett szövegek rendkívül frusztrálóak lehetnek a látogatók számára.

Egyrészt azért, mert a felhasználók nagy eséllyel hibáznak a kattintás során vagy egyszerűen csak nem találják a számukra fontos, releváns elemeket.

Másrészt pedig azért, mert az ömlesztett, apróbetűs szöveg és a túlságosan kicsi elemek a zsúfoltság, a nem megfelelő elrendezés hatását keltik.

Ha szeretnéd, hogy weboldalad minden eszköz képernyőjén jól látható és navigálható módon jelenjen meg, érdemes az elemeket legalább 48 x 48 pixeles méretben tervezni.

A félrekattintások elkerülése érdekében pedig nem szabad megfeledkezni a gombok körül hagyott, minimum 10 mm-es margóról sem.

Az egyszerű és kényelmes olvashatóság érdekében pedig érdemes legalább 16 px-es betűméretet és 1,5-es sorközt alkalmazni.

Ha túlzottan sok a vizuális inger

Talán sokan emlékeznek még a kétezres évek interaktív weboldalaira. Az évtized első felét akár a harsányabbnál harsányabb elemek és indokolatlan animációk korának is nevezhetnénk.

A Flash megjelenésével szinte minden kattintható és mozgatható lett, zenélni és villogni kezdett, rosszabb esetben akár még beszélt is.

Ez egy ideig az újdonság erejével hatott, majd lassan megkopott a varázs, a főszerepet pedig a webdesign terén a letisztult, egyszerű és elegáns megjelenés vette át.

Azt is mondhatnánk, a felhasználók besokalltak és megcsömörlöttek a rengeteg, felesleges elemektől. Olyannyira, hogy napjainkba menekülnek az animációkkal interaktív részletekkel túlterhelt weboldalakról.

Ne feledkezz meg tehát arról, hogy az első benyomás rendkívül fontos. Az egyszerű megjelenés profizmust sugároz, míg a látványosnak tűnő elemek használata sokszor épp a lényegről próbálja meg elvonni a figyelmet: a hozzáértés és a minőségi tartalom hiányáról.

Ez persze nem azt jelenti, hogy néhány animált elem ne tudna jól mutatni egy modern honlapon.

Fontos azonban, hogy a tervezés során az egységes megjelenésre koncentrálj és arra, hogy a mozgó és interaktív elemek ne vegyék át az irányítást weboldalad felett.

Ez ugyanis az esetek többségében a felhasználói élmény rovására megy.

Ha nem hagyod nyugodtan böngészni a látogatót

Ha nem hagyod nyugodtan böngészni a látogatót

Ugye mindenki járt már olyan weboldalon, ahol felugró ablakok tömkelege próbálta vásárlásra, feliratkozásra vagy egyéb interakcióra ösztönözni? És mi volt ilyen esetben a reakció? Boldogan eleget tettünk a kéretlen pop-upok követeléseinek, vagy egyszerűen csak bezártuk az oldalt és rákerestünk a legjobb, felugró ablakoktól mentes alternatívára, ahol a tartalom nyugodtan, megszakítások nélkül böngészhető? Ugye az utóbbi?

A túlzottan sok felugró ablak nemhogy nem generál több vásárlót és feliratkozót, de el is riasztja őket.

Egyrészt azért, mert zavarja őket az oldal böngészésében. Másrészt bizalmatlanságot ébreszt bennük, hiszen a lépten-nyomon megjelenő pop-upok azt az érzetet keltik bennük, hogy nem ők, hanem a pénztárcájuk a fontos számodra.

Éppen ezért, amennyire csak lehet, érdemes kerülni vagy a minimumra csökkenteni a bosszantó felugró ablakok használatát.

Egy webshop esetében persze néhány pop-up valóban hasznos megoldás lehet.

Abban az esetben, ha jól használod őket. Egy kilépés vagy a kosár elhagyása előtt felugró kedvezményes ajánlat megállíthatja például azokat, akik vásárlás nélkül hagynák el a honlapod, vagy egy cikk végigolvasása után a feliratkozás lehetősége sok új követőt generálhat.

Fontos azonban, hogy ezekkel a megoldásokkal óvatosan kell bánni, miden esetben szem előtt tartva a látogatók kényelmét.